Wróć do spisu artykułów

Wyższość sprzedaży nieruchomości przez biuro pośrednictwa

 



Za co klienci decydują się płacić pośrednikom w obrocie nieruchomościami ?

Dlaczego klienci nie chcą płacić pośrednikom w obrocie nieruchomościami ?

Odpowiem najpierw na to drugie pytanie;

 

 

  1.  albo  mieli pecha korzystając z firmy, która wybrała ilość zamiast jakości
  2.  albo są nasączeni już złymi opowieściami i uwierzyli w to, że są tylko źli pośrednicy
  3.  albo są ludźmi, którzy chcą sobie i innym udowodnić, że na wszystkim się znają.

Są jednak i tacy właściciele nieruchomości, którzy widzą wyższość sprzedaży nieruchomości za pośrednictwem biura. Oni kierując swoje kroki od pośrednika w obrocie nieruchomościami kierują się oszczędnością czasu, bo słusznie przypuszczają, że reklama, sprawdzenie nieruchomości i przygotowanie jej do sprzedaży nie zabierze ich cennego czasu.

Inni wiedzą, że tylko zawarcie umowy pośrednictwa daje możliwości jakich nie da im samodzielne "działanie" , zwłaszcza, jeśli zawrą odpowiednią umowę pośrednictwa z odpowiednim biurem nieruchomości.

Ci są przekonani, że  nieruchomość stanie się super ofertą handlową, bo pośrednik umie sprawić, by nawet niezbyt dobra nieruchomość stała się dobrą ofertą handlową. Ponieważ wierzą w to, dlatego się do niego udają, dlatego chcą zapłacić pośrednikowi nawet wówczas, gdy ani lokalizacja, ani przeznaczenie, ani nawet cena nieruchomości nie będzie jej wyróżniać od innych.

Często jest to niestety prawda, innym razem na szczęście jest to prawda.
Prawdą jest wtedy, gdy dobry pośrednik tak wykorzysta odpowiednie narzędzia, tak umiejętnie wydobędzie i pokaże walory nieruchomości, że kiepska nieruchomość stanie się dobrą ofertą handlową.

.

Zawarcie przez sprzedającego z biurem odpowiedniej umowy pośrednictwa umożliwia bowiem:

  • sprawdzenie zgodności opisu nieruchomości z dokumentacją
  • przygotowanie prawidłowej oferty handlowej
  • doradzenie w celu innego wykorzystania nieruchomości
  • pokazanie lokalizacji nieruchomości w internecie na mapie kraju
  • przekazanie informacji o wysokości jej opłat eksploatacyjnych
  • opisanie jej sąsiedztwa
  • zareklamowanie nieruchomości w bazach i na witrynach innych biur,
  • reklamowanie na targach nieruchomości
  • zareklamowanie z adresem 
  • reklamowanie na portalach innych biur w Międzyregionalnym Systemie Wielokrotnego Oferowania
  • zastosowania nieograniczonych form reklamy
  • przekazanie oferty nieograniczonej ilości firm
  • zagwarantowanie wynagrodzenia firmie reprezentującej nabywcę
  • gromadzenie przez pośrednika dokumentacji nieruchomości i historii reklamy
  • prowadzenie mistrzowskich negocjacji reprezentujących interes sprzedającego

A teraz odpowiedź na pierwsze pytanie: klienci decydują się na zapłatę wynagrodzania dla pośrednika za: 

1. za   pobieranie zaświadczeń, odpisów i wypisów z odpowiednich instytucji, zaświadczeń z banków, urzędów i sądów
2. za wykonanie czynności w
celu znalezienia nabywcy na nieruchomość 
3.  
za otrzymywanie raportów z wykonanych przez pośrednika czynności
4.  
za przekazywanie każdej otrzymanej propozycji nabycia nieruchomości
5.  
za odpowiadanie na wszystkie zadane pytania przez kontrahentów 
6. za negocjacje, w których pośrednik jest mistrzem

Taka jest wyższość sprzedawania nieruchomości za pośrednictwem firmy zajmującej się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami która robi to nie pierwszy raz, nad samodzielnym poszukiwaniem nabywcy na nieruchomość przez jej właściciela, który robi to pierwszy raz .... 

 

                                                                                                                                  
                                                            Urszula Czyż - Wysokińska

lic. zaw. 1751

 ula.czyz77@gmail.com