Wróć do spisu artykułów

Sprzedaż nieruchomości

                 Kilka słów o sposobie zbycia nierzadko najcenniejszej rzeczy - nieruchomości. Każdy kto chce ją sprzedać, czy wynająć, może próbować robić to sam, lub powierzyć zadanie fachowcowi. Wśród fachowców są jednak lepsi i gorsi. Wydaje się, że zwłaszcza w tej branży żadna firma zajmująca się  obrotem nieruchomościami nie powinna działać sama, by nie  podejmować oczywistego ryzyka utraty klientów zakładających współpracę firm, w celu uzyskania najlepszej usługi.

Każda firma zajmująca się  obrotem nieruchomościami powinna zatem współdziałać z innymi firmami, by zoptymalizować swoje działania.

Ten oczywisty zdawałoby się truizm biznesowy, często jednak nie determinuje działań właścicieli firm obrotu nieruchomościami, mimo, że go nie kwestionują, mimo, że przyznają, że od szczegółów współpracy, zależy jakość jej owoców.

Najczęściej umowy o współpracy albo nie są zawierane, albo są zawierane dopiero wtedy, gdy po wykonanej pracy - nierzadko nie gwarantującej za jej wykonanie wynagrodzenia - realną staje się  zapłata. Współpraca firm zajmujących się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami za to na pewno przynosi zyski firmom oferującym swoje usługi reklamowe.

Jak grzyby po deszczu mnożą się strony internetowe prezentujące nieruchomości, na ulicach billboardy, nośniki, a ulotkami reklamowymi są zapychane skrzynki na listy. Konkurencją dla tych form reklamy stał się system proponujący reklamę ofert firmy poza regionej w którym ma siedzibę. Umożliwia to reklamowanie ofert firmy w bazach firm z różnych regionów na ich stronach internetowych. Pozwala na powiększenie bazy jednej firmy o sprawdzone oferty innych firm, które reklamują jej oferty. Stworzonego systemu nie ogranicza ani zasięg lokalizacyjny ofert, ani lokalizacja siedzib firm, a jedynym warunkiem uczestnictwa w nim jest posiadanie strony internetowej i towaru ze znakiem jakości. Znak jakości towaru którym jest nieruchomość, nadać może zawarcie przez firmę umowy umożliwiającej rzetelne  sprawdzenie nieruchomości, i niczym nie ograniczoną reklamę.  Tak szeroko reklamowane mogą być jednak nieruchomości tylko przez te firmy, które zawierają takie umowy i dostrzegają korzyść w reklamie wykraczającej poza rynek lokalny. Niektóre przystępują do niego doceniając fakt,  że zapewnia nie tylko reklamę na portalach innych firm.

Międzyregionalny System Wielokrotnego Oferowania  został stworzony dla firm zajmujących się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, które dostrzegają szansę  i siłę swojego rozwoju w Internecie.

Nawet jeśli firma posiada tylko jedną ofertę, ta jedyna może być szeroko reklamowana przez firmy w innych regionach, a firma będąca jej właścicielem, może prezentować  sprawdzone  i dobrze opracowane oferty z innych regionów. Priorytetem Międzyregionalnego Systemu Wielokrotnego Oferowania nie jest ilość posiadanych przez firmę ofert, lecz ich jakość.

Ten system to skrupulatne sprawdzenie, a potem szeroka reklama porządnie przygotowanych ofert handlowych.

Jeśli chcesz dobrze sprzedać nieruchomość, szukaj firmy, która na drzwiach do swojego biura ma umieszczony plakat o uczestnictwie w Międzyregionalnym Systemie Wielokrotnego Oferowania. www.mswo.pl

Urszula Czyż - Wysokińska
 lic. zaw. 1751

ula.czyz77@gmail.com